23 listopada 2011

Szklankowe z makiem

Czytałam i czytałam o tym cieście na wielu blogach. Pewnie nie ma osoby która by nie znała ciasta szklanowego czy inaczej białkowego. W końcu zebrałam tyle białek, że i ja mogłam to ciasto zrobić. I normalnie ... oszalałam na jego punkcie. Mój mąż podobnie. Ciasto niewiarygodnie proste i cudownie smaczne. I poczułam , że święta już są blisko :).
Korzystałam z przepisu Cukrowej Wróżki.


CIASTO Z BIAŁEK Z MAKIEM


1 szklanka białek (z 6-7 jaj)
1 szklanka mąki
1 szklanka cukru
1 szklanka suchego maku
200 g masła, stopionego i ostudzonego
pół opakowania proszku do pieczenia
cukier wanilinowy/skórka cytrynowa wdg uznania



Nagrzać piekarnik do 180 stopni,. Białka ubijać na pianę. Pod koniec ubijania dodać w kilku partiach cukier. Poubijac jeszcze trochę, a następnie dodawać: makę z proszkiem do pieczenia, mak i cukier wanilinowy, lub skórkę cytrynową, mieszając delikatnie łyżką. Dolać zimny tłuszcz i jeszcze pomieszać. Ciasto przełożyć do formu wysmarowanej tłuszczem. Piec ok. 45 minut, do suchego patyczka.

SMACZNEGO :)

4 komentarze:

  1. przyjemnie musi chrupać od maku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to pierwsze ciasto, które upiekłam w życiu ...a miałam wówczas 11 lat:) mam do niego wielki sentyment:) no i pyszne na dodatek jest:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To pyszne ciasto :) Fajnie u Ciebie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie proste ciasta :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Zapraszam do czytania, gotowania i zyczę smacznego :)